Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-24, 11:13   #1
 
trenbolonexs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 161

10.000
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

24/2 20.45 FA-cup Stoke - Manchester City


Match: Stoke - Manchester City, spelstopp: 20.45
Spel: Stoke (DNB, +0.5, +1, U2.5)

Odds:
Stoke DNB @ 2.0 (bet365)
U2.5 @ 1.65 (NB)
+0.5 @ 1.6 (Bodog)
+1 @ 1.5 (GAB)

Nåväl, min första REK här på Sharps. Har faktist aldrig REKAT
Denna REK handlar om underskattade Stoke! Ett lag som fortsätter att krossa, MEN vinner dom inte så blir det ALLTID lika!


Nåväl, detta är andra gången de spelar mot varandra denna månaden. Den första slutade oavgjort. Men det blir det fjärde mötet mellan lagen inom loppet av två månader.

City har vunnit endast en gång under de senaste sju möten mellan dessa två lag.
Stoke har blivit slagen en enda gång i sina senaste 10 hemmamatcher (Birmingham) och 10-0 ATS i sin senaste tio matcher. Medan City visat sig vara i urusel form. Utan Tevez, är jag är säker på att City inte kommer att kunna göra mycket.

Mancini gick även ut och sa att "de ska spela Stoke stil i fotboll denna gång och ha en chans att vinna". Citerar igen "Mot Stoke, kommer bollen alltid att finnas i luften. Så vi kommer att förbereda för ett annat spel och inte spela vår fotboll."
I grund och botten säger, "vi vet inte hur man kan slå dessa killar, låt oss försöka spela deras spel".

Medan Stoke är taggade och redo att gå fullt ut. City kommer att möta Chelsea på lördag och kan vara mer inriktade på det spelet.

Lycka till! Är det något jag missat så säg till så får jag redigera, annars lägg gärna till mer info som stödjer min REK

Senast redigerad av trenbolonex den 2010-02-24 klockan 11:31.
trenbolonex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 11:35   #2
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: LÅ
Inlägg: 42
Sharp$: 140


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vilka spelare saknas? Vad har lagen för formkurvor? Är City en onemanshow?
_mowgli_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 11:45   #3
 
Mr.Bettings avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 195
Sharp$: 0
Standard

Tevez, Petrov och Johnsson saknas i City.
__________________
”Jag gjorde av med massor av pengar på sprit, brudar och snabba bilar – resten slösade jag bort.” - George Best
Mr.Betting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 12:00   #4
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

...finns bättre spelobjekt där ute än detta, och kolla bara på lag som Chelsea när Drogba och Kalou försvinner, då kliver andra fram och visar enorm striker-kvalitet...

Tevez är enligt mig en av världens vassaste anfallare, men att t. ex Adebayour, Bellamy, Ireland och Wright-Philips inte skulle kunna trycka in 3-4 baljor på Stoke en bra dag?


Undviker denna då den luktar kryss....

Lycka till!
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 13:00   #5
 
Mr.Bettings avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 195
Sharp$: 0
Standard

Spelade redan igår på City -1 till oddset 4,1 och en insats på 5 units. Vinna tror jag dom kommer göra helt klart, men att stoke ska släppa in mer än 1 mål i den form dom visat senaste tiden på hemma mark är jag inte lika säker på, men hoppas ju såklart.
__________________
”Jag gjorde av med massor av pengar på sprit, brudar och snabba bilar – resten slösade jag bort.” - George Best
Mr.Betting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 13:03   #6
 
Betongbarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne!
Inlägg: 486
Sharp$: -1
Standard

Tevez är en av mina absoluta favoriter, han klyka in en boll med pungen om det så krävs, karln skiter i vilket bara den går över mållinjen!

Verkar dock vara grus i maskineriet för City så hcp på Stoke är inte dumt men +0.5 till 1.6 är taskigt lågt imo...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 13:49   #7
 
onsongs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 96
Sharp$: 416

2-6
Stats: 76 - 62 - 12
ROI: 104.41%
Vinstprocent: 55.07%

Standard

Tror också starkt på Stoke i den här matchen, de skulle slagit Man C hemma i ligan förra veckan om de inte fått ett mål felaktigt bortdömt på tilläggstid. Citys anfallsspel har varit riktigt skitdåligt utan Tevez de senaste veckorna och den enda som visat några positiva intentioner har varit Adam Johnson som ju också är borta idag som cup-tied. Dessutom har Man C endast tre vinster på bortaplan i ligan i år medan Stoke enbart har tre förluster, på 13 matcher. Stoke är obesegrade under hela 2010 hittills och är i toppform. Lägg där till att Stoke har en vinst och en oavgjord hemma mot Man C sedan de kom upp i PL igen, 1-0 och 1-1 förra veckan. Jag ser ingenting som talar för Man C.

Stoke DNB till över dubbla pengarna är ett riktigt bra spel tycker jag!
onsong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 14:09   #8
 
PumaDessan91s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Gnällbältet
Inlägg: 190
Sharp$: 0
Standard

Stoke Dnb kikade jag på igår, men kryss luktar som sagt, långväg.

Jag avstår, lycka till!
__________________
Spel: 16
Vinster: 9
Förluster: 7
Push: 0
Levande: 13
+/- : 1499:-
PumaDessan91 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 14:11   #9
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/foot...em/8518845.stm

Rolig summary av City-Pool-matchen...

"Roberto Mancini and Rafael Benitez have their sights set on a place in next season's Champions League - but this was a wretched advert for their lofty ambitions in an encounter that plumbed the depths for long periods."
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 15:09   #10
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Jag tror på Stoke! City är ett tradigt skitlag. +0,5 på stoke är givet.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 15:14   #11
 
mangofreaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 538
Standard

City på borta och hemmaplan är två helt olika lag. Stoke spelar väldigt engelskt och dessutom med en egen inriktning där man fokuserar väldigt mycket på fasta situationer. Mancini har ingen större erfarenhet att möta eller spela som ett lag som Stoke då italiensk fotboll knappast är fysiskt inriktat. Jag tror City får problem mot Stoke ännu en gång här och tänker spela en rak 1a.
mangofreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 15:26   #12
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Tror stämningen i denna tråd haussar upp Stoke lite väl mycket här va?

Det finns ju ingen hejd på vilket klasslag Stoke är och vilket skit-lag Man C är...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 16:39   #13
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: LÅ
Inlägg: 42
Sharp$: 140


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller med portugisen här. Stoke är ett hyfsat PL-lag med styrkan hemma. City är fortfarande ett klasslag, med eller utan Tevez.

Stoke har alltså 2-4-0 8-4 i ligan och är 2-2-1 8-5 hemma. Man är obesegrade 5-5-0 18-9 sett över alla tävlingar.

Nu har man två viktiga försvarskuggar avstängda i Faye (22-21/2) och Wilkinson (19-16/0). Frågetecken även för ytterligare en försvarare i Higginbotham (14-13/1). Glädjeämnet är om en av de få teknikerna de faktiskt besitter på MF Etherington 23/3 kan spela idag, han kommer att testas under dagen.

City har 2-2-2 6-5 och 1-1-3 5-8 (borta). Sedan årsskiftet har man spelat 6-3-3 19-13 sett över alla tävlingar.

Laget saknar alltså Tevez men det finns ju en del offensiv kvalite kvar i laget med herrar som Adebayour, Bellamy, Wright-Phillips, Ireland. Vieria (avstängd), Johnson (cuptied) och Johnson (skadad) är inte speldugliga för City ikväll.

Inbördesmöten (kollar bara tio år tillbaka) visar på jämna matcher 2-2-1 7-3 i Citys favör.

Anmärkningsvärt är att Stoke och City ligger i topp i kryssligan i PL. Båda lagen har kryssat tio matcher var vilket är ungefär 38% av matcherna.

Angående Mancinis uttalanden så syftade han på att Stoke kör ett väldigt fysiskt (engelskt?) spel med mycket kamp om andrabollar osv och han förväntar sig att även City går in och kämpar på samma sätt. Har svårt att se att ett lag som aimar för Champions League går och ändrar sin spelplan bara för att man ställs mot Stoke City...

Känns som att ett kryss ligger närmast till hands (3.33) men kommer att avstå spel på denna.

Senast redigerad av _mowgli_ den 2010-02-24 klockan 16:52.
_mowgli_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 16:45   #14
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 3
Sharp$: 3
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Tror stämningen i denna tråd haussar upp Stoke lite väl mycket här va?

Det finns ju ingen hejd på vilket klasslag Stoke är och vilket skit-lag Man C är...
Följer man PL så vet man att inte vem som helst kommer till Britannia och vinner. Stoke har förlorat tre hemmamatcher denna säsong, detta mot Chelsea, Manu och Birmingham som var i sitt livs form under boxing day.

Förra säsongen förlorade man fyra hemmamatcher, mot United, Chelsea, Everton och West Ham. Man slog City, Arsenal och Tottenham hemma, spelade lika mot Liverpool.

Stoke är erkänt bra hemma, nu vet jag dock inte hur man prioriterar cupen. Känns dock som City har sina tankar i PL och den sista CL-platsen. Stoke har inget direkt att spela för i ligan och kan lägga fullt fokus här. Det spel som lockar mest för min del är 1x men till 1,50 går jag inte mer. Var bättre förra veckan med 1,65.
pandan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 17:44   #15
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pandan Visa inlägg
Följer man PL så vet man att inte vem som helst kommer till Britannia och vinner. Stoke har förlorat tre hemmamatcher denna säsong, detta mot Chelsea, Manu och Birmingham som var i sitt livs form under boxing day.

Förra säsongen förlorade man fyra hemmamatcher, mot United, Chelsea, Everton och West Ham. Man slog City, Arsenal och Tottenham hemma, spelade lika mot Liverpool.

Stoke är erkänt bra hemma, nu vet jag dock inte hur man prioriterar cupen. Känns dock som City har sina tankar i PL och den sista CL-platsen. Stoke har inget direkt att spela för i ligan och kan lägga fullt fokus här. Det spel som lockar mest för min del är 1x men till 1,50 går jag inte mer. Var bättre förra veckan med 1,65.
Det har jag inte sagt heller. Jag menar bara att denna match luktar 0-0 eller 1-1 eller uddamålsvinst. Av döma av några av inläggen verkar det som om Stoke garanterat kommer att leda med 5-0 i paus, vilket inte alls överensstämmer med "verkligheten".

Till de oddsen som presenterats här finner jag inget spelvärde och avstår, och det är min uppfattning och råd till alla som vill spela.

Men lycka till ni som kör!
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td